Sådan får du styr på din urene hud

Du kender det helt sikkert det med bumser og fedtet hud, gør du ikke? Jo det er nemlig alle og enhver der har været igennem den fase i livet hvor den periode hvor fedtet hud og grimme røde/gule knopper opstår og så lige i ansigtet. Det er bare pisse træls, men der kan gøres noget ved det, og det kræver faktisk blot få ting du skal gøre ved dig selv for at det virker.

Hvad kendetegner uren hud?

Uren hud kendetegnes oftest ved bumser, og ikke mindst hudorme. Man bliver oftest pisse irriteret af ens hud, og prikker du hvide/gule betændte bumser ud. Men det er den helt forkerte måde at gøre det hele på. Uren hud kendetegnes ved skinnende, befængt med bumser, røde knopper og evt. hudorme. Det er noget der kan opstå forskellige steder på kroppen, og oftest i ansigtet er det det allermest generet sted. For det er et sted vi har svært ved at skjule. Uren hud kan opstå mange andre steder som på ryggen, overarmen eller brystkassen, for der er der en masse talgkirtler, og derfor vil det være en oplagt risiko for at blive ramt af uren hud.

Hvad kan der gøres ved det?

Det er ikke fordi der kan gøres ret meget i forbindelse med uren hud, udover hudplejning, og ændre sin livsstil. Der er dog nogle få ting som kunne gøres bedre, og eventuelt fjerne fra dagligdagen hvis det er det som er problemet. Du kan eventuelt prøve noget af det af, og se hvad der hjælper:

Alle mulige ting er grund til uren hud, og det kan du selvfølgelig gøre noget ved, eller noget af det kan du. Du kan ikke gøre noget ved den prævention men det andet kan du gøre noget ved, fordi det handler om at ændre sin livsstil.

Problemløsning

For meget sukker kan give dig flere bumser, og påvirke huden. Skru ned for sukker & fedt indtaget hvis du vil slippe for alle de bumser. Du kan med fordel spise grønt også, eller meget frugt. Du kan spise efter y-tallerkenen, som går ud på at spise 1/3 grønt, 1/3 kød og 1/3 pasta, kartofler eller andet. Så får du alt du har behov for, og kan slippe for alt det sukker. Spis frugt eller drik 2 glas vand, hvis du føler dig sulten. Så tænk på maden, og måske også din motion.

Ingen motion

Hvis du har for højt madindtag, har det også en forbindelse med motionen. Du har brug for at brænde noget af, og det påvirker din hud. Begynd eventuelt at gå nogle ture, så du er aktiv, for hvis ikke du har en aktiv dag, så kan det sagtens påvirke dig. Ens krop har behov for frisk luft, og sund motion. Det kan ikke betale sig at lægge i sengen hele tiden. En times gåtur hver dag er nok, men hvis du går til aktiviteter i fritiden, er det nok. Ellers hvis du er til det så løb en tur.